پورعلی‌گنجی رسما با پرسپولیس تمدید کرد تاج: ورزشگاه آزادی تا هفته سوم آماده نمی‌شود بادامکی: پیشنهاد مالی بالای الوکره را رد کردیم ویدئو | گل شهاب زاهدی در بازی امروز (۶ تیر) آویسپا فوکوکا مقابل یوکوهاما مارینوس حسینی در آستانه جدایی از استقلال | دردسر جذب گلر خارجی محمد حسین اسلامی بازیکن مدنظر پرسپولیس کیست؟ + سوابق تیم‌ها و رقم قرارداد اوسمار ویرا سرمربی بوریرام تایلند شد هادی رضایی: کاروان ورزشکاران پارالمپیک پاریس به مشهد می‌آیند + ویدئو بازداشت نفر هشتم در پرونده فساد فوتبال! بیرانوند در فکر بازگشت به پرسپولیس! سپاهان روی دست پرسپولیس و استقلال بلند شد سرمربی اسبق استقلال تماشاگر جام ملت‌ها سفر قلعه نویی به مالزی  پیغام محبی به نکونام: به ایران برنمی‌گردم زمان نقل و انتقالات فوتبال ایران مشخص شد آزمون - مورینیو؛ این بار در فنرباغچه؟ عبدالکریم در پرسپولیس می‌ماند! استقلال توان خرید قایدی را ندارد | ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه جذب باشو
سرخط خبرها

جدال حساس استقلال و پرسپولیس در جام حذفی | فینال قبل از فینال!

  • کد خبر: ۴۰۵۳۸
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
جدال حساس استقلال و پرسپولیس در جام حذفی | فینال قبل از فینال!
دربی حساس سرخابی‌ها در نیمه‌نهایی جام حذفی، امروز در ورزشگاه خالی آزادی برگزار می‌شود
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ تنور رقابت‌های فوتبال جام حذفی امروز به داغ‌ترین حالت خود می‌رسد. سرخابی‌های پایتخت در یک شهرآورد حساس و در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها از ساعت‌۱۹ امروز در ورزشگاه خالی آزادی به‌مصاف هم خواهند رفت. بزرگ‌ترین شهرآورد قاره، به‌خاطر شرایط ویژه کرونایی امروز برای اولین‌بار در تاریخ بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد؛ البته پیش‌تر ۲ تیم سابقه بازی در شرایط مشابه را داشته‌اند، زمانی که در سال‌۷۳ و بعد از آن دعوای معروف در بندرعباس به‌مصاف هم رفتند. البته در آن بازی نزدیک به ۵۰ نفر از کارمندان شرکت نفت به‌صورت اختصاصی آن بازی را در ورزشگاه تماشا کردند تا شهرآورد امروز به‌طور‌خاص و منحصر‌به‌فرد لقب بدون تماشاگر را به خود بگیرد.

نیمکت‌های ۲ تیم مانند بازی برگشت لیگ قبلی با مربی‌های ایرانی هدایت خواهد شد؛ با‌این‌تفاوت که تیم گل‌محمدی ردای قهرمانی در لیگ را به تن کرده‌اند و آبی‌پوشان پایتخت هم هفته‌های خوبی را پشت‌سر گذاشته‌اند و با تفکرات فرهاد مجیدی بعد از کرونا توانستند عنوان نایب‌قهرمانی را به خود اختصاص دهند و یکی از سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیای سال بعد را به نام خود اختصاص دهند؛ اما مجیدی مصمم است یک جام را به هواداران آبی‌پوش هدیه بدهد تا بتواند ادامه حضورش در لیگ آینده را گارانتی کند.

نیمه آبی‌پوش پایتخت در ۱۰ بازی قبلی خود باختی نداشته و صاحب ۵ برد و ۵ مساوی شده است، ۲۰ امتیاز و میانگین ۲ امتیاز از هربازی به‌خوبی نشان می‌دهد که مجیدی این‌روز‌ها تیمش را به‌خوبی مدیریت می‌کند. در آن سوی میدان، سرخ‌پوشان در ۱۰ بازی قبلی خود ۷ برد به دست آورده‌اند و ۲ مساوی هم داشته‌اند. یک باخت نیز در کارنامه تیم گل‌محمدی ثبت شد که البته این نتیجه زمانی رقم خورد که قهرمانی سرخ‌پوشان در لیگ قطعی شده بود و این تیم شاید انگیزه چندانی برای پیروزی نداشت. ۲۳ امتیاز از ۱۰ بازی و میانگین ۲.۳ امتیاز نشان می‌دهد که تیم گل‌محمدی هم در آماده‌ترین حالت ممکن برای این بازی قرار دارد. با درنظر‌گرفتن این نکته که بازی امشب باید حتما برنده داشته باشد و توضیحاتی که عنوان شد، انتظار می‌رود یک بازی زیبا و مهیج در انتظار هواداران ۲ تیم باشد.

استقلال مانند بازی‌های قبلی ۲ تیم در چند سال اخیر، بازهم چند غایب کلیدی در این بازی دارد. امروز خط دفاعی آبی‌پوشان با تغییرات اساسی روبه‌رو خواهد شد. تیم مجیدی در این مسابقه ۳ بازیکن خود به نام‌های روزبه چشمی، سیاوش یزدانی و محمد دانشگر را در اختیار ندارد و حضور علی کریمی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این ۴ بازیکن به‌دلیل مصدومیت در ۲ هفته پایانی لیگ برتر، حضور در شهرآورد ۹۳ را از دست داده‌اند؛ مگر اینکه در آخرین لحظات معجزه‌ای رخ دهد و کریمی یا یزدانی بتوانند استقلال را در این دیدار همراهی کنند، ولی چشمی و دانشگر به‌طور‌قطع در این دیدار غایب خواهند بود. البته خبر خوب برای آبی پوشان پایتخت، حضور شیخ دیاباته در خط حمله این تیم است؛ مهاجمی که ۲ شهرآورد قبلی را به‌خاطر مصدومیت از دست داد.

پرسپولیس، اما برای این بازی مشکل چندانی ندارد. تنها احمد نوراللهی بود که چند روز پیش اعلام شد شاید به این مسابقه نرسد که او هم در آخرین تمرینات پرسپولیس حاضر بود و توانست پا‌به‌پای سایر بازیکنان تمرین کند تا نشان دهد مشکلی برای حضور در این بازی ندارد.

بدون‌شک جدال شجاع خلیل‌زاده که خیلی‌ها این‌روز‌ها او را بهترین مدافع فوتبال ایران می‌دانند با دیاباته‌ای که زهردارترین مهاجم لیگ بوده، یک دوئل تمام‌عیار را در محوطه سرخ‌ها رقم خواهد زد. حال آنکه گلر امروز پرسپولیس نیز رادوشوویچی خواهد بود که تجربه حضور در این بازی را ندارد و در بازی‌های قبلی این تیم نشان داده آن‌طور که هواداران انتظار داشتند، نمی‌تواند نقطه اتکای تیم باشد.

محوطه جریمه آبی‌ها هم احتمالا امروز صحنه درگیری‌های فوتبالی علیپور و اوساگونا با طاهرخانی کم‌تجربه خواهد بود؛ مدافعی که می‌تواند مسیر پیروز قربانی و امیرحسین صادقی را طی کند و یک‌شبه ره صد‌ساله را در این تیم برود. باتوجه به غیبت چند مهره کلیدی استقلال در این ناحیه به نظر می‌رسد مجیدی یک سبک بازی جدید را برای این بازی در نظر بگیرد تا ضعف احتمالی تیمش را بپوشاند.

استقلال برای رسیدن به نیمه‌نهایی در ابتدا تیم گل‌ریحان البرز را ۳ بر ۱ شکست داد، در دومین مسابقه تیم فجرسپاسی را ۳ بر ۰ شکست داد و در حساس‌ترین و دشوارترین مسابقه، آبی‌پوشان توانستند سپاهان اصفهان را با نتیجه ۲‌بر ۰ حذف کنند.

پرسپولیس هم در ابتدا ۱ بر ۰ ماشین‌سازی تبریز را شکست داد، در بازی دوم به‌مصاف صنعت‌نفت آبادان رفت که در آن مسابقه هم با یک گل پیروز شد و در آخرین بازی با شهرداری ماهشهر بازی کرد که ۲‌بر ۰ پیروز شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->